Gra w papier, kamień, nożyce
Temat: Gra w papier, kamień, nożyce
- przeniesienie tradycyjnej gry towarzyskiej na komputer,
- przygotowanie elementów graficznych pobranych z sieci,
- zaprogramowanie gry z komputerem jako przeciwnikiem.
ZASADY GRY
Na umówiony sygnał gracze wystawiają przed siebie dłoń pokazującą jeden z symboli: papier, kamień lub nożyce.
- Papier jest silniejszy od kamienia, ponieważ go owija.
- Kamień jest silniejszy od nożyc, ponieważ je tępi.
- Nożyce są silniejsze od papieru, ponieważ go tną.
Zwycięża ten gracz, który pokazał silniejszy symbol. Jeśli gracze pokażą takie same symbole, jest remis.
JAK PRZENIEŚĆ GRĘ NA KOMPUTER
Zgodnie z przyjętym założeniem ma to być gra dla jednej osoby przeciwko komputerowi. Użytkownik wybiera symbol spośród podanych, komputer sam niczego nie wybierze – może jednak wylosować symbol, o ile oznaczy się go cyfrą.
Zakładamy, że:
papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3
Pobieramy duszki potrzebne do gry
Dodajemy potrzebne duszki do gry.
- Mistrz gry (kot)
- duszki – zielony i niebieski – gracz
- duszki pomarańczowe – komputer
Umieszczamy odpowiednio duszki potrzebne do gry:
Nadajemy duszkom gracza (zielone) kolejne kostiumy dla odpowiednich duszków – czyli np dla kamienia (2):
Dla duszka komputera (pomarańczowe) dodajemy odpowiednio kostiumy:
Teraz tworzymy odpowiednie zmienne potrzebne do gry:
Nadajemy skrypt dla Mistrza gry (duszek kot):
Układamy odpowiednie skrypty dla kart gracza (przykład dla kamienia):
Tworzymy kolejne dla pozostałych pamiętając, że: papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3
Kolejnym etapem jest utworzenie skryptu dla komputera (pomarańczowe):
Najważniejszą częścią jest to aby odpowiednio zostały wyświetlane komunikaty podczas gry:
Na koniec można dodać przycisk rozpoczynający grę od nowa: