Klasa VI

Logogryfy i krzyżówki

Temat: Logogryfy i krzyżówki

  1. Przygotowanie logogryfu w edytorze tekstu.
  2. Modyfikowanie obramowanie i cieniowanie komórek tabeli.
  3. Przygotowanie listy numerowanej.

Logogryf składa się z trzech elementów:

BUDOWANIE TABELI

Najwięcej czasu zajmie wykonanie tabeli, dlatego zanim skorzystasz z komputera, należy na kartce w kratkę przygotować projekt logogryfu.

  • Hasło, które stanowi rozwiązanie, piszemy w pionie, mniej więcej na środku kartki. W każdej kratce umieszczamy tylko jedną literę.
  • W poziomie wpisujemy litery haseł – jedna kratka to jedna litera.
  • Z lewej strony umieszczamy numery haseł.

Wstawiamy tabelę:

DOBÓR OBRAMOWANIA I CIENIOWANIA

Usuń obramowanie tych komórek, w których nie ma liter – zaznacz wybraną komórkę, wybierz kartę Narzędzia tabel, a następnie na karcie Projektowanie w grupie Obramowania rozwiń listę Obramowanie i wskaż krawędź do usunięcia (na zrzucie obramowanie do usunięcia zaznaczono szarą linią)

 

Usuwanie i przywracanie krawędzi

Zlikwidowaną krawędź przywrócisz, jeśli ponownie klikniesz przycisk, za pomocą którego została usunięta.

Ćwiczenie:

Wykonaj prosty logogryf

Lista haseł:

  1. Najmniejsza część ekranu pobudzana do świecenia.
  2. Stosowane w systemach Windows, Mac OS określenie katalogu, którego symbolem jest standardowo ikona przedstawiająca teczkę.
  3. Wersja programu (zwykle bezpłatna), prezentująca jego możliwości i funkcje, jakie otrzyma użytkownik w pełnej wersji, służąca do celów poznawczych i reklamowych.
  4. Podstawowy element graficznego interfejsu użytkownika w systemie Windows, stanowiący obszar roboczy dla wszystkich elementów systemu i który, w przeciwieństwie do innych obiektów Windows, jest stale widoczny na ekranie monitora.
  5. Urządzenie peryferyjne podłączane do komputera, pobierające z niego dane tekstowe lub graficzne i umieszczające je na odpowiednim nośniku, zwykle papierze.
  6. Najmniejsza jednostka informacji lub pamięci w systemach cyfrowych i komputerowych.
  7. Umowa prawna pomiędzy producentem danego programu a jego nabywcą.
  8. Dziedzina nauki zajmująca się zarówno komputerowym przetwarzaniem danych.

 

Zadanie:

Zapisz krzyżówkę w pliku docx (word)

Zaprojektuj swoją krzyżówkę z hasłem minimum na 5 liter i zapisz w docx (word)