Powitanie

Temat: Powitanie

  • wykorzystywanie dźwięków przypisanych do duszków,
  • zaprogramowanie „rozmowy” duszka z użytkownikiem,
  • nagrywanie dźwięku za pomocą mikrofonu.

DŹWIĘKI Z BIBLIOTEKI

Duszki w Scratchu mają przypisane dźwięki. Sprawdź to.

NAGRYWANIE DŹWIĘKU

Nagrywanie dźwięku wymaga podłączenia mikrofonu. Najlepiej, jeśli mają go twoje słuchawki.

  • Uruchom nagrywanie – kliknij przycisk Nagraj .
  • Powiedz do mikrofonu: „Jestem duszek kotek. A ty, jak masz na imię?”.
  • Zatrzymaj nagrywanie – naciśnij przycisk Zatrzymaj nagrywanie.
  • Aby posłuchać nagrania, kliknij przycisk Zagraj .
  • Jeśli nagranie jest niedobre, kliknij przycisk Nagraj ponownie .
  • Możesz także przyciąć nagranie przez przesunięcie kresek początku i końca.

 

UKŁADANIE SKRYPTU

Teraz możesz zacząć budować skrypt zielonej flagi.

Wstaw do skryptu odpowiedni blok, a następnie wpisz w pole tekstowe wypowiedź duszka: „Jestem duszek kotek. A ty, jak masz na imię?” i zaznacz pole wyboru przy bloku odpowiedź. Dzięki temu odpowiedź będzie widoczna na scenie.

Sprawdź działanie skryptu – kliknij zieloną flagę.

dymku pojawi się pytanie , a na dole – pole tekstowe, w którym trzeba wpisać odpowiedź .

  • Wpisz swoje imię i kliknij przycisk na końcu pola lub naciśnij klawisz Enter.

Jeśli imię pojawi się w niebieskim polu odpowiedzi, to znaczy, że duszek już je zna. Możesz to wykorzystać, gdy będzie się z tobą witał. Bloki do wyświetlania napisów w dymkach znajdują się w grupie Wygląd.

  • Dodaj do skryptu blok powiedz (…) przez (…) sekund.

Aby duszek powiedział „Cześć!” i dodał twoje imię, musisz w miejsce „Cześć!” w bloku powiedz(…) wstawić wyrażenie: połączenie tekstu „Cześć” i twojej odpowiedzi na pytanie o imię. Właściwy blok znajdziesz w grupie Wygląd, a odpowiedź – w grupie Czujniki.

  • Popraw skrypt – przeciągnij do okna skryptów blok połącz (…) i (…), w pierwsze pole edycji wpisz „Cześć, ” (po słowie „cześć” wstaw przecinek i spację, inaczej teksty się zlepią), w drugie pole przeciągnij blok odpowiedź. Całość wstaw do pola edycji bloku powiedz (…) przez (…) sekund.

Aby duszek powiedział „Cześć!” i dodał twoje imię, musisz w miejsce „Cześć!” w bloku powiedz(…) wstawić wyrażenie: połączenie tekstu „Cześć” i twojej odpowiedzi na pytanie o imię. Właściwy blok znajdziesz w grupie Wygląd, a odpowiedź – w grupie Czujniki.

  • Popraw skrypt – przeciągnij do okna skryptów blok połącz (…) i (…), w pierwsze pole edycji wpisz „Cześć, ” (po słowie „cześć” wstaw przecinek i spację, inaczej teksty się zlepią), w drugie pole przeciągnij blok odpowiedź. Całość wstaw do pola edycji bloku powiedz (…) przez (…) sekund.

Zapisz projekt na komputerze.

Skip to content