Gra w papier, kamień, nożyce

Temat: Gra w papier, kamień, nożyce

  • przeniesienie tradycyjnej gry towarzyskiej na komputer,
  • przygotowanie elementów graficznych pobranych z sieci,
  • zaprogramowanie gry z komputerem jako przeciwnikiem.

ZASADY GRY

Na umówiony sygnał gracze wystawiają przed siebie dłoń pokazującą jeden z symboli: papier, kamień lub nożyce.

  • Papier jest silniejszy od kamienia, ponieważ go owija.
  • Kamień jest silniejszy od nożyc, ponieważ je tępi.
  • Nożyce są silniejsze od papieru, ponieważ go tną.

Zwycięża ten gracz, który pokazał silniejszy symbol. Jeśli gracze pokażą takie same symbole, jest remis.

JAK PRZENIEŚĆ GRĘ NA KOMPUTER

Zgodnie z przyjętym założeniem ma to być gra dla jednej osoby przeciwko komputerowi. Użytkownik wybiera symbol spośród podanych, komputer sam niczego nie wybierze – może jednak wylosować symbol, o ile oznaczy się go cyfrą.

 

Zakładamy, że:

papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3 

 

Pobieramy duszki potrzebne do gry

Dodajemy potrzebne duszki do gry.

  • Mistrz gry (kot)
  • duszki – zielony i niebieski – gracz
  • duszki pomarańczowe – komputer

 

Umieszczamy odpowiednio duszki potrzebne do gry:

Układamy odpowiednio duszki

 

Nadajemy duszkom gracza (zielone) kolejne kostiumy dla odpowiednich duszków – czyli np dla kamienia (2):

 

 

Dla duszka komputera (pomarańczowe) dodajemy odpowiednio kostiumy:

 

Teraz tworzymy odpowiednie zmienne potrzebne do gry:

 

Nadajemy skrypt dla Mistrza gry (duszek kot):

 

 

Układamy odpowiednie skrypty dla kart gracza (przykład dla kamienia):

Tworzymy kolejne dla pozostałych pamiętając, że: papier – 1, kamień – 2, nożyce – 3 

Kolejnym etapem jest utworzenie skryptu dla komputera (pomarańczowe):

 

 

Najważniejszą częścią jest to aby odpowiednio zostały wyświetlane komunikaty podczas gry:

 

Na koniec można dodać przycisk rozpoczynający grę od nowa:

Skip to content